חיזוקים ועונשים | עמוד דיון
תקציר
הדיון המורחב
נמקו את בחירתכם
x
מדוע ילדים צריכים חיזוק ועונשים?
25 תגובות
x
מדוע לא צריכים לתת לילדים חיזוקים ועונשים?
5 תגובות
-
x
גד אילוף ילדים מהסיבה שאין להם אפקט חזק כיום, במאה ה21 הילדים ובעיקר בני נוער כבר לא צריכים את החיזוקים והעונשים יותר מידי הם יודעים לברוח לדברים אחרים ולמלא את החסר שלהם בדרכים אחרות. יש צורך בפרקטיקות אחרות. לדעתי חיזוקים ועונשים זוהי דרך חינוך מיושנת ויש צורך לגרות את התלמידים שגם ככה סף הגירוי והקשב שלהם גבוה.
בושרה אבו עליון
כי זה יגרום לילד לדעת את הנורמות של החברה ברגע שעשה משהו לא מותאם לנורמות, אז לתת עונש יעזור להוריד מהתנהגות לא רצויה , או להפך חיזוק יעלה מהתנהגות רצויה
הואשלה פאטמה
אי אפשר להתעלם מכך שחיזוקים ועונשים משפיעות על התנהגותו של הילד, כדי שהילד ילמד. ענישה היא חלק מחניכה
סמדר נוי
זהו חלק מתהליך החינוך – בטח חיזוקים. זה אכן מאוד ביהוויוריסטי אבל מי אמר שביהוויוריזם הוא תמיד פסול…
יונתן רועי פרימן
ילדים צריכים לקבל חיזוקים ועונשים מאחר והדבר מכין אותם לא רק למרחב המיידי שלהם אלא גם לחיים העתידיים, שוק העבודה, והמציאות בחיים הבוגרים. חיזוקים ועונשים משדרים גבולות גזרה החשובים לתהליך הלמידה והחינוך של הילדים.
אלפרד מיכאלוביץ
חשוב לציין כי חיזוקים הם עניין סובייקטיבי ונכונים לכל אחד באופן שונה. אין נכון ולא נכון ומה שעובד לאחד לא תמיד עובד על מישהו אחר.
צריך לדעת להשתמש בחיזוקים ויש להבדיל בין חיזוקים חומריים, רגשיים וחברתיים. יש לדעת מתי ובאיזה עוצמה להשתמש בחיזוקים על מנת שהאפקטיביות שלהן תהינה הטובה ביותר.
יובל שוחנצקי
אני חושב שחיזוקים ועונשים זה משהו שמתבצע באופן אורגני. ילד מקבל מהוריו חיזוקים ועונשים מבלי קשר למורה. בשביל להתמודד על ה"אילוף" (מילה מקטינה בפניי עצמה) שהתלמיד מגיע איתו וליצור איתו תהליך חינוכי שעמוק מאשר "הענקת ידע" צריך לדעת לחזק התנהגויו רצויות והעניש התנהגויות בלתי רצויות. באופן כלל אם אני רואה את מערכת החינוך כגורם מחנך-מתרבת אז אני חושב שהרעיון של עידוד והחלשת התנהגויות הוא רעיון נכון.
כי זה גורם להתנהגויות רצויות ומותאמות לנורמות של החברה להיות יותר שכיחים.
ולהתנהגויות הפוכות להיות פחות שכיחים.
דבר שעוזר לילדים להשתלב בגיל קטן בחברה, כי חוסר השתלבות בגיל קטן יכול מאוד להזיק לנפש של הילד
סואר אבו פריח
כי זה גורם להתנהגויות רצויות ומותאמות לנורמות של החברה להיות יותר שכיחות.
ולהתנהגויות הפוכות להיות פחות שכיחות.
דבר שעוזר לילדים להשתלב בגיל קטן בחברה, כי חוסר השתלבות בגיל קטן יכול מאוד להזיק לנפש של הילד
רותם זורע
חיזוקים ועונשים הם דרך ללמוד מהי התנהגות ראויה ומה לא, זו דרך לייצר מוטיבציה מה כדאי לעשות וממה כדאי להמנע/לא לעשות. כמובן שחיזוקים ועונשים צריכים להינתן במינון הנכון ובזמן הנכון, על מנת לשמור עליהן נכונים ולא מזיקים
נועה פדר
חיזוק ועונשים זו גם התניה שלנו ללמידה לפי תיאוריות בפיסכולוגיה.
חיזוק חיצוני מצד אחד יכול להביא ילד לפעולה רק מתוך מוטיבציה חיצונית, כלומר שהוא יראה רק את ההישג ולא את המטרה\הדרך\הלמידה. מצד שני זה יכול להביא אותו לפחות לנסות להשיג את החיזוק, שזה גם משהו.. לאחר שהילד ישיג את החיזוק החיצוני, יכול להיות שהוא יהנה גם מהדרך ותתחזק אצלו גם המוטיבציה הפנימית..
בקיצור הדבר מורכב אך אני חושבת שאי אפשר ללמד ילד בלי להשתמש בכלל בחיזוק\עונש.
עלי אבו אלהיגא
I think the things children have to be motivated or punished on, developed through many years and each culture has it's own unique ways of motivating or punishing. the Idea of motivating or punishing didnt come out of the blue but it developed and keeps developing and it adapts to the different cultural aspects.
שני מזרחי
כדי להעצים אותם בחלק מהמקרים וכן גם כדי לתת להם מוטיבציה להמשך\ לעצור התנהגות שהיא אינה ראויה
ענבל-אסתר סיקורל
קיים מגוון רחב מאוד של חיזוקים ועונשים, אנחנו יכולים להתנגד לחיזוקים/עונשים ספציפיים לא לחיזוקים/עונשים באופן כללי
ענת רובס שמע
הילדים (וגם המבוגרים) זקוקים לחיזוקים ו"עונשים".לעניות דעתי זהו טבע האדם .גם תינוק מגיב לחיוך של אימא שלו .
אמאני מהדאוי
לדעתי זה חלק חשוב בחינוך. ילדים צריכים חיזוקים ועונשים כדי לקבל הכוונה נכונה.
עלא אלטורי
לצערי אני לא מסכימה איתך, הרי אנו כמבוגרים "אחראים" עדיין צריכים הכוונה בעצמנו.
אלרחאחלה פארס
כאשר אנו רוצים לבסס התנהגות מסויימת, הדבר החשוב ביותר הוא לתת חיזוקים לאותה התנהגות
פלג גריי בן סימון
להערכתי, חיזוקים חיוביים מסייעים לילדים לפתח תכונות חיוביות כמו בטחון והערכה עצמית, ומובילים את הילד לפעול על הצד הטוב ביותר. כמו בכל דבר, צריך למצוא את האיזון הנכון- לא להחמיא יותר מדיי ואף, להעניש במקרים קיצוניים.
נוי ברק
חיזוקים ועונשים הם אמצעי לחינוך לחיברות. חינוך הוא בעל מספר רבדים, חלק גדול הוא לא באילוף! מה שכן קשור ל"אילוף", שזו מילה נוראית, חשוב לתהליכי חיברות ולכן יש בהם צורך – גם כילדים וגם כמבוגרים.
גולן לוגסי
חיזוק, בהנחה שהוא חיובי, ונעשה בקונטקסט ובמידה המותאמת יכול לתרום לשיפור הביצועים והיכולות וכן רמת המסוגלות של תלמידים. כך גם לגבי עונש, אין מדובר כאן בעונש קיצוני אלא כזה שמגיע באופן חיובי ועל מנת לחנך מלשון לשפר את הלמידה או ההתנהגות. כמו כן, היות וילדים לא מספיק בשלים לחשוב ולקבל החלטות, (תלוי גיל) חיזוק ועונש יהיו כלי בידי מורים והורים לכוון את התלמידים לחשיבה נכונה, גם יצירתית וכן להתנהגות מותאמת למידה.
איה אבו גוידר
אני בעד החיזוקים לתלמידים כיוון שזה נותן להם מוטיבציה והשראה ללמידה. בנוסף לכך העונש תורם להם לשיפור היכולות שלהם.
עיד אבו חרמה
אני חושב שצריך לתת לילדים חיזוקים כי הם נועדו לעודד ולבנות בהם את ההבנה של מהי התנהגות רצויה ומועילה לו כמו לסדר את החדר או פשוט לצחצח שיניים וגם לסדר את הצעצועים כי אני חושב שהמוח של ילדים תמיד ירצה לקבל תגמולים חברתיים מוחשיים וגם נפשיים
פאמי אבו אלקיעאן
אני חושב שצריך לתת לתלמידים חיזוקים ועונשים כיוון שזה יכול להשפיע על התנהגותו של התלמיד בזמן הוא מקבל את החיזוק או העונש. בנוסף, החיזוקים והעונשים יכולים לשנות במידה רבה את ההתנהגות של התלמיד בכיתה.
אמילי נרי
צריכים לתת לילדים חיזוקים כדי שהתנהגויות חיוביות של ילדים שהורים רוצים יחזרו על עצמם ויקרו בתדירות גבוהה יותר ועל מנת ליצור סביבה חיובית שתומכת בילד. צריכים לתת עונשים כדי לצמצם התנהגויות שהורים אינם רוצים.
אשרף הזייל
חיזוקים לילדים זה דבר מאוד חיובי כי זה רק מחזק אצלו את הרצון לעשות את זה בחזרה ועונשים הם גם כלי הרתעה
מחמוד אלמעאבדה
צריכים לתת לילדים חיזוקים ועונשים, כדי לבסס התנהגות מסויימת, וגם ליצור שינויים התנהגותיים כחלק מקבלת החלטות חינוכיות.