להתחברות

קורס חינוך בן גוריון

קבוצת הפילים | עמוד דיון

תקציר

קבוצת הפילים

רולא, אמילי, סמדר, אתי, נועה, פלג גריי, רוניה

הדילמה

וואפה היא מורה צעירה שמלמדת אנגלית בחטיבת הביניים זו השנה השניה. היא מרגישה שלחלק גדול מהילדים אין מוטיבציה ללמוד אנגלית. זה מפתיע אותה, כי ברור לה ששליטה באנגלית חשובה מאוד להתפתחותם, ושהיכולת הזו תפתח להם הרבה דלתות בעתיד. היא מרגישה שהיא לא מצליחה להבהיר לילדים את החשיבות של לימודי אנגלית, ויותר מכך, היא לא מצליחה לעורר בהם עניין. וואפה מתוסכלת. היא מחליטה לנסות וליצור יחידת לימוד שתעסוק בתכנים שמעניינים אותם. היא נעזרת באחיינית הצעירה שלה וכותבת משימות (טקסטים) שכוללים התייחסות לתוכניות טלוויזיה ואפליקציות לטלפון שמדברים אל ילדים בגיל הזה. היא משתפת בזה את רכזת המקצוע, מורה ותיקה ועתירת נסיון, שמחייכת ואומרת לה שזה בזבוז זמן. אם ילדים צריכים לבחור בין משחק בכדור בחצר, או לימוד אנגלית, הם לצערי יבחרו במשחק. "המאמצים שלך בהחלט מרשימים אבל שום למידה לא תצמח מזה" אמרה לה הרכזת. "את צריכה להכשיל את מי שלא לומד ולשבח, לקרב אלייך, ולהלל את מי שכן לומד. אני מבינה את התסכול שלך, את מוכרחה לדאוג לכך שהילדים יבינו שתשומת הלב שלך מוקדשת רק לאלה שלומדים. מעבודה איתם יהיה לך סיפוק.

הדיון המורחב

x

אנא נמקו את עמדת של רכזת המקצוע

אנא נמקו את עמדת של רכזת המקצוע
שאלה

אנא נמקו את עמדת של רכזת המקצוע

סמדר נוי

תגובה אחת
  • גיא רוט

x
אנא נמקו את עמדתה של וואפה
שאלה

אנא נמקו את עמדתה של וואפה

נועה פדר

x
אנא הביעו את עמדתכם שלכם ונמקו אותה
שאלה

אנא הביעו את עמדתכם שלכם ונמקו אותה

אמילי נרי

2 תגובות
  • גיא רוט

  • סמדר נוי

תגובות לקבוצה אחרת

x

כנסו לקבוצה כאן
דונו בדילמות  ובתגובות  של הקבוצה
וכתבו את תגובתכם שם .

כניסה לקבוצת הנשרים

כניסה לקבוצת הנשרים

תוכן עניינים

תגובות לקבוצה אחרת

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
סמדר נוי
22.12.2020 14:20

חשבנו על כך ביום ג האחרון כשכתבנו את העבודה. אכן יש חשש ש-"התרבות הארגונית" שהמרכזת אולי מבטאת תגרום לכך שוואפה, שהיא מורה חדשה,  תיסוג מניסיונותיה ותעדיף להיות קונפורמית ל-"רוח המפקדת". יחד עם זאת, יתכן שוואפה עצמה מונעת ממוטיבציה פנימית של אהבת המקצוע, מסירות לתלמידים ומחויבות. אם כך הוא, ואם התלמידים גם יהנו מהפדגוגיה שהיא מציעה, יתכן שהיא אכן תתמיד בדרכה.

user profile image
גיא רוט
21.12.2020 10:32

מה הסיכוי שוואפה תתמיד בדרכה למרות שרכזת המקצוע, מורים ותיקים אחרים (ואולי אף המפקחת) תופסים את מה שהיא עושה כברכה לבטלה? מה צריך לקרות כדי שהיא תתמיד בזה?

user profile image
גיא רוט
21.12.2020 10:29

אני מסכים שליצור יחידות לימוד שיעוררו עניין דורש השקעה. היחדות לא בנויות כך באופן "טבעי". זה דורש מוטיבציה והשקעה של מורה.

user profile image
אמילי נרי
15.12.2020 17:30

עמדתנו היא שוואפה צודקת. אנחנו חושבות שזה חשוב שלתלמידים תהיה מוטיבציה פנימית וואפה מנסה לייצר את זה ולכן כדאי לנסות. פעילויות מגוונות חשובות מאוד בהוראת שפה, הן גורמות לתלמידים לזכור יותר את השפה ולהתעניין בתרבות.

user profile image
נועה פדר
15.12.2020 17:25

וואפה מעוניינת להעלות את המוטיבציה הפנימית של תלמידי הכיתה כולה ללמוד אנגלית היות והיא מאמינה שהאנגלית הוא מקצוע חשוב מאוד עבורם ולעתידם. וואפה מחפשת דרך להגיע אל התלמידים בדרך שתחבר אותם ותמשוך אותם למקצוע ומנסה לפתח שיטת לימוד שונה. וואפה מנסה לצאת מהקופסה ולמצוא דרך מעניינת ללמידה עבור התלמידים בתקווה שהם יתחילו להביע עניין באנגלית. עלכן עמדתה של וואפה היא חד משמעית בעד העלאת המוטיבציה הפנימית.

user profile image
סמדר נוי
15.12.2020 17:24

עמדת רכזת המקצוע משקפת את העונשים-חיזוקים כדרך די בלעדית שבה ניתן לפעול עם תלמידי בית-ספר. הציפיה של הרכזת היא שהתלמידים ילמדו בדרך זו שהם צריכים להיות אחראים על עצמם. ניתן גם לומר שבעצם היא עושה לעצמה (ולוופא) "חיים קלים" – לקחת רק את החזקים ולוותר על הפחות – זאת בהנחה שהחזקים הם בעלי משמעת לימודים טובה יותר. היא גם עושה למורה חיים קלים – ללא מאמץ לבנות מערכי שיעור שיהיה בהם עניין לתלמידים .

מקורות קשורים

סטודנטים